Månedsmagasinet på Costa del Sol
Spansk helseminister trekker seg

Spansk helseminister trekker seg

Salvador Illa hadde sin siste arbeidsdag som helseminister på tirsdag. Han skal imidlertid ikke på ferie – tvert imot. Illa tar derimot spranget til en ny toppjobb som førstekandidat for sosialistpartiet før regionalvalget i Catalonia på den 14. februar. Hans beslutning har skapt oppstyr i opposisjonen som betegner det som dypt uansvarlig at han forlater helseministeriet midt under en pandemi. Internt i partiet hans ser man derimot særdeles lyst på hans kandidatur, da Illa antas for å være mannen som kan bringe sosialistpartiet tilbake til fortidens sterke posisjon i Catalonia. Hans erstatning er ennå ikke funnet, men alt tyder på at det blir en av hans nærmeste kollegaer som har fulgt ham tett under tiden hans i helseministeriet. 

(Kilde: Diario SUR)

Del

Kanskje du også vil like

© 2009-2019 Det Norske Magasinet – Norrbom Marketing.
Designed and developed by yummp.
Secret Link